Savoia-Marchetti SM-79
SM 79 on teadagi üks tuntumaid Itaalia lennukeid WWII perioodist. Kunagi lugesin, et Mussoliini olevat maininud.. õigel lennkil on kolm mootorit. Kas ta just täpselt nii ütles, aga igatahes oli itaalastel neljamootorilisi üksikuid sellest ajast, see eest aga üsna mitmeid kolmemootorilisi.
SM 79 projekt sai alguse juba 1934 aastal. Alguses oli plaanis teha kaheksale reisijale mõeldud kiire reisi ja transpordilennuk. Plaanis oli ka osalemine London-Melbourne õhuvõidusõidul. SM79 juures kasutati traditsoonilist põhidisaini. kere põhiosa moodustab riide kattega toruraam.
SM 79 tehti 9 erinevat varianti, millede hulka kuulusid nii pommitajad, transpordilennukid kui ka VIPide vedamiseks mõeldud variant. Tootmises oli ka kahe mootoriga eksport variant SM.79B
Sõja ajal kasutas SM79 erinevaid vairiante kokku kümne riigi õhujõud ja SM 79 oligi kõige arvukam Itaalia pommitaja oma u 1300 valminud eksemplariga. Torpeedopommitajana ostus 79 vägagi edukaks ja kiireks ja mitmed allikad tõstavad selle lennuki üheks parimaks torpeedolennukiks sellel perioodil. Transpordilennukina kasutasin itaalased seda lennukit veel ka 50date esimesel poolel.
Mudel:
1/72 mõõtkavas pakub Italeri SM79 kolmes variandis. Minu lennuk on neist kõige viimane SM79 III. Mudeli võiks rahus teha otse karbist, kuna Italeri on teinud piisavalt hea asja. Minimaalselt sobitamist ja pahtlit.
Mina kasutasin seekord Eduardi söövitusi, mis siiski lisavad detailsust oluliselt.
Sisu valmis, kere koos, viimistlus algab:
Ja mootor:
Järgmiseks
mõned pildid sisust:
Enne värvimist. Paneeli joonte värvimist kasutasin esimest korda just siin:
Ja ongi justkui valmis:
Nagu öeldud on Italeri teinud igati tasemel asja, mis tehtav ka ilma etsita. Siinkohal sai siis Big ED käiku lastud ja rõõmu kui palju. Üldiselt tekitas see mudel sellise tunde, et tahaks ühe variandi samast lennukist ja sama tootja mudelit veel teha.
Suvi 2007 |