Teise Maailmasõja perioodil oli jaapanlastel kasutuses väga mitmeid kahe mootorilsi lennukeid. Samas nelja mootorilised praktiliselt puudusid, kui jätta välja mõned lennupaadid. Üks tõsisem katsetus selles vallas oli Nakajima G5N Shinzan. See hiiglane osutus aga mitmes mõttes läbikukkumiseks ja seeriatootmiset loobuti. Kolm aastat peale selle projekti läbikukkumist käivitati uus projekt, leidmaks lahendust suure strareegilise pommitaja puudumisele. Ka selle lennuki loojaks sai Nakajima ja seekordne katse sai vägagi edukas. Mind paneb imestama, et jaapanlaste suured mudelitootjad pole enda auasjaks võtnud see lennuk tänapäevaste standardite järgi mudeliks teha. Aga nii see on ja seega on täna pea ainuke võimalik mudel vana Hasegawa.
Minu ürituse juures asja veidi paremaks teha, näeb asi välja nii:
Toolid karbist näevad veidi ebamugavad välja. Eelmisel pildil, kus toolid juba paigas, näeb kuhu on suund. Toolide remondi juures on abiks mõned fotod.
Paremaks sättimine käib jälle vaid paari kaudse pildi alusel, aga nii see algab:
Seinu vaja ka õhemaks saada. Viimastelt piltidelt peaks näha olema ka needid, mida tuleb madalamaks võtma hakata. Ehitus edeneb üpris aeglaselt.
Ja miks see nii on.. eks ikka ümber tegemist veidi. Esimeseks näitaks kohe üht tükki komplekti klaasist. Koos Hasegawa pakutava lenduriga saab aru, millise soomusklaasiga on tegu. Lendur ise on ka muidugi oma aja märk ja loomulikult mudelisse istuma ei lähe.
Kuna kere seinad olen mõneski kohas õhemaks teinud, siis seda enam ei saa ma kasutada sellise paksusega klaase enam, lahendus... uued tuleb ise teha. Olen enne kupleid ja klaase ise teinud vaid paaril korral ja siin sai siis seda katsetamist edasi proovida. Kuna ka kogu ninaosa vajas õhemaks tegemist, siis siin on näha katsetused poolepeal. nö vormina toimib karbist võetud klaasosa:
Ja varem näidatud jurakas saab siin oma koha uuest matejalist ja paksuses:
Edasi nokitsesin veits sisu, mida enne üldse tehtud polnud. Kuna pildi või joonise materjali on minimaalselt, siis osalt on tegu oletusega, aga pisikestet akendest vaadatuna siiski piisav täpsus. vajab veel põranda pühkimist, nagu näha:)
Ah jaa, tiivad said ka vahepeal külge.. hiidneetide tõrje käib parasjagu:
Kogu selle raskuste kuhja peale tuleb kokpit. Siin veits seda ka. Kuna hiljem ei pruugi akendest suurt näha olla, või peab väga piiluma, et midagi näha oleks, siis väga hullu pole mõtet siin panna, aga midagi siiski siin pooleli hetkel:
Kui klaasid peale said ja maskitud:
Üldiselt tuleb öelda, et töötunde koguneb nagu mõne vacuga. Aga mitte, et kehvalt kokku istuks. Kui tahaks, võiks selle asja otse karbist väga kähku välmis teha..aga ma ei saa seda kahjuks nii teha:)
Kuna katete alt mootoreid on näha väga vähe, siis selline tulemus on rahuldav...eriti kui arvestada, et tootja polnud sinna midagi ette näinud.
Siis tuli väike tõrge. Nimelt oli mul esimene kogemus Mr. Hobby värvidega ja kuigi mul oli seda ilusat põhitooni varutud piisavalt, siis sai see ikkagi otsa ja katmisega oli probleeme. Siiski esimene pilk toonile:
Kuna õiget tooni otse potist pole saada, olin veidi nõutu. Nimelt ei tahtnud pakutav kollane segamisel õiget kuju võtta. Siis aga võtsin riiulist kaugelt üle 10 aasta vanad Tamiya värvid, mille kollane oli piisavalt ere ja punast sisse tippides sain kokku suht sobiva asja. Sellega õhukesi kihte peale lastes hakkas asi jälle värvi tagasi saama: ps. Tamiya värv oli uskumatult hästi säilinud.
Seniks kui uus leht punaseid kohale jõuab, jäi siis see töö pooleli: Enne oli veidi näha mootori katete esiosa.
Vähe sellest, et karbist tulevad need rõõmsasti umbsed, mille siis seestpoolt välja lahti lihvisin. Kui aga olin veidi veel vähest pildimatejali uurinud, selgus, et kogu see resti moodi osa on ikka väga valesti tehtud. Enamik ribisi ära hammustades sain midagi õige poole, ehk piisava tulemuse:
Ja edasi. Juba enne oli käsil teliku luukide õhemaks lihvimine ja sisepinna kujundus. Karbis pakutavad olid u meetri paksused ilmetud junnid. Peale mõningat tööd said asjad vedi paremad. Samal pildil näha ka väljalase, mis karbist võetuna tahtis loomulikult puurimist ja ka muud silumist:
Samuti on veidi näha teliku täiendust, mida ka mõne minimaalse allika toel veidi järgi aitan. Siin üks pilt sellest veel:
No ja kuidas saab sellise propi karbist võtta ja külge panna? Justkui ühest tükist oleks valatud:
Lahenduseks teen ise uued katted sedasi:
Peale mõningat nikerdamist näeb asi välja nii..justkui veidi parem:
Peale rasket rassimist üks vaheetapp:
Aga nüüd aitab kah. Mõningad väiksed nokitsemised ja riiulisse. Tagantjärgi öeldes poleks uskund, et üks pealtnäha keskmist sorti hea väljanägemisega vana rest niipalju lisatööd pakub. Sellest ka tegemisel kulunud aeg. Neli kuud omas tempos tihedat tööd. Vastutasuks saab riiulisse ühe igati huvitava värvilisema laigu, mida iga päev ei näe:) Aga jällegi tuleb hirm, et sellise tempoga tuleb pensioni põli küll enne kätte, kui tegemata karpide müüri augu sisse suudan ehitada:)
Jaanuar 2010 (viimased 16 pilti oktoober 2014) |
© 2003-2023 kalle at emmk.ee