Cant Z.501 Itaalia lennupaat Cant 501 oli oma aja üsna tüüpilise kontruktooniga. Sihvakas kere ja kõrge parasol tiivaga. Veidi erandlik oli see, et üsna suurel lennukil oli vaid üks 750 hp mootor ja lisaks paiknes tiiva keskel asuvas mootorigondlis ka kuulipilduri pesa. Mudel: Siinkohal siis tegemist üsna vana Italeri toodanguga. Üsna huvitav on jällegi vanem Italeri kirjapilti karbil. Ilmselt hiljem mitmeid kordi hiljem uuesti pakitud, aga mulle sattus ebayst kätte usna vana selline. Süüdi muidugi Levar, kes üht oma lemmikut mulle kunagi tutvustas:)
Üldiselt on tegu korraliku asaga. Ja kui arvestada, millel see esimest korda välja lasti, siis selle aja standardite järgi on see tipptase ja kannatab ka täna mõnegi uuema asjaga võrrelda.
Selle ajaga, mis selle lõikumise ja kleepimise peale läks, oleks kiirem tegija otse karbist asja juba usna kaugele saanud, aga äkki on veidi kasu siiski. Kuihi palju läheb peitu, kui pooled koos ja kuppel peal.
Klaasosa kippus veidi paks olema ja püüdes läbipaistvust veidi parandada, tegin sellest termokilega jäljendi ja lõikasin siis originaal osa juppideks. Kuna klaaside osa on valatud koos poole kabiini katusega, siis tuli lõikuda ja kleepida, et osad jupid ikka kohale saada. Sellist faasi juhend ette ei näe:)
üsna karvane ja poolik jah. Rihmad ja uus armatuur jm enda näputööd ka näha:
Paneelijooni on muidu üsna vähe, aga need ajale omaselt nö positiivsed. Neid siis veidi uuesti lõiganud ja seejärel tiivad kokku:
Siin on päris kurja vaeva nähtud, et kerele veidi voolavaid vorme anda. Päris korralikult on saanud liivapaberiga udjada teist. Piltidelt ei saa suurt midagi aru. Ja algas uus faas igasugu pilgaksete kere külge püstitamisega, kuhu lõpuks tiib tuleb. Peale kuu möödumist pean tõdema, et pildil on areng justkui kesine. Tegelikult on päris kõvasti tulnud vaeva näha liitekohtade jm lihvimise ja igasugu viimistlustega enne värvimist. Osa sellest tolmutamiseslt sattus ikka klaasosa sissepoole ka ja seda tuleb veel veidi puhtamaks puhuda. Aga praegu juba näga, et ise thetud õhem klaasosa tasus siiski ära, näeb veidi parem välja. Mulle hakkab üha rohkem meeldima Micro Crystal Clear, sest see kuivab ikka tõeliselt ilusaks klaasiks. Seekord tegiin kõik väiksemad klaasid sellest vedelikust. Aga suur osa värvitööst on veel ees ja edasi ootab veel suur hulk igasugu väiksemaid töid. Niiet tööd veel jagub. Ja järgmine hetk, kui tuli meelde pilti teha
Ja siis enne lõppu tuli meelde, et olin töö käigus tõstekonksud maha lihvinud. Tiiva liitekoht tahtis lihvi ja sinn samasse valatud konksud sadi uueks tehtud. Siinkohal pilt Levari seisma jäänud töö pealt, kus tehase valatud konksud hästi näha. Päris puudu ei tahtnud jätta neid, seega tuli ise teha
Ja saigi valmis ja riiulisse. Igatahes vahva oli jällegi. Jälle selline mitme võimalusega komplekt, millest saab otse karbist ka ilusa asja. Mul läks nüüd igasugu lisatöödega jälle päris palju aega, usun, et tasus vaeva.
September 2012
|
© 2003-2023 kalle at emmk.ee