Curtiss A-8 Shrike
Tegu siis alatiivalise ründelennukiga, mis oli Curtissi esimene täismetall monoplaan. Lisaks tulid kasutusse uuendused, nagu tagatiivad ja võimalus automaatselt muuta tiiva esiserva kohtumisnurka. Selle lennuki esitlus tekitas paraja sensatsiooni seni kasutuses olnud biplaanise taustal. A-8 roll oligi suures osas teerajaja ja katselennuk, kuigi seda valmistati 13tk. Kiire areng ja rahuaeg tähendas seda, et kiirelt tulid peale muudatused ja uued mudelid, ning A-8 jäigi nö rahumeelseks sõjalennukiks. Tegu on siiski taas ühe verstapostiga lennunduse ajaloos.
Mõned andmed:
Meeskond: 2
Pikkus: 10m
Tiibade siruulatus: 13.41 m
Tühikaal: 1777 kg
Mootor: Curtiss V-1570-31 600 hp
Maksimaalne kiirus: 295 km/h
Kruiisi kiirus: 246 km/h
Lennukauagus: 773 km .
Mudel:
Taas üks vacu ja tootjaks taas Rare Plane ja 1/72. Hiljuti välja tulnud CMRi epo oleks ehk parem valik, aga taaskord oli see vacu mul enne olemas ja vahetus ei köitnud. Seega nagu reegel ette näeb.. vähemalt üks vacu aastas ja selle raames läkski asi töösse.
Rare Plane paistab silma oma hea pinnadetailsuse poolest ja ka muus osas on tegu vacude maailmas parimate hulgas tootjaga. Algus võib siiski ehmatav tunduda:
Edasisest aga seekord taas pilte väga ei teinud, seega on vaid kaks hetke, kui enamus koos ja silumine käsil:
Ja siit siis veel mõned pildid, kui peale kõvemat silumist ja viimistlemist on lõpusirge näha. Palju tööd on siiski veel ees:
ja kui juba see pildistamise pool nõrgaks jäi, siis järmiseks tulebki välja panna pildid mudelist, nagu see riiulisse läks. Peab ütlema, et kole pikale venis see töö. Ja kuigi seisakud oli põhjendatud ja seotud teiste töödega, mis oma tähtajaliste valmimistega vahee lõikasid, siiski pea aasta on sellise väikse mudeli jaoks ikka väga pikka aeg. Aga lõpptulemusega olen parajalt rahul ja olgu öeldud, etreaalis näeb veidi parem välja, kui piltidel:
Jaanuar 2016
|