Endast | Reisid | Tsiklid | Garaaž | Mudelid | Lingid | EMMK

Jawa CZ

Selle rattaga oli päris vahva lugu. Algas kõik sellest kui minuni jõudis Elbruse sõidu idee ja peale seda, kui olin nõuks võtnud sõit kaasa teha selgus, et ratast justkui pole. Peale mõningat endamisi arutelu arvasin, et kui juba huvitav sõit, siis täiega ja teen ka ratta ise.

Kuna sõit pidi kulgema Venemaale ja polnud teada, mis seal üldse saama hakkab, siis peamine mõte oli, et see ratas peaks olema odav... et kahju poleks. Plaan nägi ette, et kõige odavam, aga samas mingil määral maastikuvõimeline raam on krossi CZ. Raamiga koos käiva mootoriga ma Pärnust kaugemale plaane poleks julgenud teha ja niisiis tuli see lüli välja vahetada. Ja mida siis sinna asemele? Eks ikka see, millega kogemust juba oli.. 638 Jawa ikka :)

Jätaks siinkohal vahele ilukirjanduslikult pikad kirjeldused doonorite leidmisest ja loomevaludest ning jõuaks sujuvalt sinna, kus asi lõpuks valmis sai. Siinkohal oleks õigel kohal öelda SUUR TÄNU Leo isale, sest ilma Endli abita poleks ilmselt sündi toimunud. Tema abi raami ja mootori liitmisel oli määrav.

Ja nii siis läkski. Mina muudkui arvasin, et nii, see asi võiks selliselt minna ja Endel keevitas ja painutas, kuniks oligi hea. Viimaks panin kõik jupid kokku ja... kas tundus siiski veits piinlik, et mul tõesti oli plaan sellise rattaga kuhugi minna?? No ma ei tea, iseenesest päris tore asi sai ju :)

Elbruse lugu läks aga veidi teisiti. Neeme pakkus mingi hetk välja uue plaani ning selle tulemusena sõitsime kõik kolmekesi hoopis uute ja ilusate ratastega. Too MZ polnud küll minu oma sel hetkel, aga kindlasti võin öelda, et olen päris õnnelik, et selline pakkumine tuli :)

Aga ega siis minu sünnitis sellepärast päris kasutamata jäänud, sõitis teine päris kenasti nii mõnedki talvesõidud. Kuigi mitmeski osas jäi ratas päris lõpuni ehitamata, oli see igati vahva etapp ja kogemus. Justnimelt oli, sest peale mõningat seismist müüsin selle ratta uutesse kättesse.

Siinkohal võiks mainida, et 2013 aasta alguse seisuga on see minu ainuke mootorratas, mille ma siiani maha olen müünud :)


© 2003-2023 kalle at emmk.ee